NetEnt stärker säkerheten med Live Fraud Solutions (LFS)

2019-10-11

Simon Pålsson

NetEnt stärker säkerheten med Live Fraud Solutions (LFS)
Foto: Shutterstock / TT

Den svenska spelutvecklaren NetEnt har under de senaste åren tagit allt större marknadsandelar på den globala spel- och casinomarknaden. Ambitionen är att fortsätta sin utveckling på samma sätt och som ett steg i den riktningen har man nu slutit ett samtal om Live Fraud Solutions (LFS). Det bottnar i ambitionen att förbättra säkerheten kring den portfolio med livelösningar för live casinon som NetEnt erbjuder till sina casinokunder runt om i världen.

Live Fraud Solutions (LFS) är en specialist inom produktförstärkningar och produktsäkerhet för livedealers. Hela idén med det här samarbetet som NetEnt nu får på plats är att stärka säkerheten, minska eventuella bedrägeririsker och även förstärka integriteten inom spelen som de erbjuder sina kunder.

Flera verktyg som tillhandahålls av Live Fraud Solutions (LFS)

Det finns en rad olika verktyg inom Live Fraud Solutions (LFS) som gör att det här kan fungera på ett smidigare sätt. Det är både analys av beteende som spelare har, integritetskontroller, fokus på utrustningens integritet och även förbättrad riskkredibilitet.

Andres Rengifo, som jobbar som Director på NetEnt Live, säger i pressmeddelandet att man på NetEnt är fast beslutna om att bevara en hög nivå av integritet, för att genom detta kunna erbjuda både spelare och operatörer den säkraste och schysstaste upplevelsen när det kommer till livespel. Rengifo säger dessutom att man försöker uppnå detta genom att hela tiden ompröva vad man erbjuder, och att man nu integrerar Live Fraud Solutions (LFS) är ytterligare ett steg i detta.

Ytterligare satsningar i liveutbudet från NetEnt

Men att integrera Live Fraud Solutions (LFS) i verksamheten är inte det enda sätt som NetEnt försöker förbättra sig ytterligare. Nu har man också ändrat om sina bord för blackjack i livecasinot. Nu spelas blackjack med totalt åtta kortlekar snarare än sex som det har varit tidigare. Förhoppningen även i det här fallet är att förstärka spelupplevelsen och vara ett bättre alternativ för casinobolag och spelarna själva.

Nyligen har man lanserat Network Branded Casino (NBC) som också är en ny lösning för deras live casino. I det fallet handlar det om att utöka flexibiliteten för sina kunder – alltså operatörerna. De kan med hjälp av Network Branded Casino (NBC) välja bland flera olika lösningar och spel när de utformar sitt eget live casino.

Presentationen av det tredje kvartalet

I ett officiellt pressmeddelande har NetEnt nu också meddelat att man den 24 oktober kommer att delge rapporten för det tredje kvartalet. Det kommer att ske på deras huvudkontor som finns i Stockholm, där företagets CEO Therese Hillman håller i presentationen.

Simon Pålsson
skriven av

Simon Pålsson

@BaraBetting

Simon är mediavetare och arbetar nu på SvenskaCasino som innehållsproducent med fokus på den svenska spelindustrin, men också den globala casino- och bettingmarknaden i stort. I det ingår att ha fokus på den svenska spelmarknaden och ha koll på nyheter inom casino- och bettingvärlden där spelutvecklare, spelbolag och andra aktörer samverkar. Dessutom har Simon stark kännedom om sportens värld och med en förkärlek till betting ser Simon ofta till att ha ett spelperspektiv på stora sporthändelser.

Senaste Nyheter

Registrera dig idag för att ta del av exklusiva bonusar!

Var först med att få de senaste välkomsterbjudandena, gratis bets, tips och strategier