EGR-galan ger Betsson 5 priser under 2021

2021-07-08

Eddie Palmén

EGR-galan ger Betsson 5 priser under 2021

Varje år utser EGR Marketing & Innovation Awards de mest kreativa och innovativa aktörerna inom iGaming-industrin. Normalt är det här ett prestigefullt event som hålls i London, men på grund av covid-19 hölls i år en virtuell ceremoni online.

Här har casinojätten Betsson många gånger plockat hem priser för flera av sina kreationer och egenskaper. Nu har Betsson Group återigen tagit hem flera priser på den senaste EGR-galan:

  • Bästa app
  • Innovation för mobiler och surfplattor
  • Innovation för hästracing (Racebets)
  • Mobil marknadsföringskampanj (Betsafe)
  • Social marknadsföringskampanj

EGR har tidigare uttryckt en vilja att få fram den mest strikta röstningsprocessen i industrin, och för detta har de i år använt sig av Deloitte för att sköta röstningen. Det här säkerställer att avgörandet av vinnarna är helt transparent. Samtidigt säkerställer det att vinnarna faktiskt visar på den framgång och innovationsförmåga som krävs för att erhålla priserna.

För att få fram vinnarna i EGR Marketing and Innovation 2021 kollade domarna specifikt på perioden april 2020 – april 2021.

Bästa app

Många som ägnar sig åt betting eller spel på mobilcasino gör det via mobilen, något som Betsson vetat om och anpassat sig efter sedan länge. Betsson gruppen visade på en marknadsledande app-design det senaste året och fick priset för bästa app på EGR 2021. När domarna utsåg vinnaren i denna kategori kollade de på innovation, produktens styrka, inkomsttillväxt och kundförvärv.

I samband med att domarna valde Betsson-gruppen som vinnare av bästa app kommenterade de följande (översatt):

Smart och ergonomisk design med UI/UX i åtanke. Nya spelsläpp fungerar som incitament för att komma tillbaka. Detta tillsammans med personligt content gör att spelarna kan skapa en profil som de vill komma tillbaka till.

Källa: egrmarketingandinnovationawards.com

Innovation för mobiler och tablets

Betsson vann även i kategorin “Innovation för mobiler och tablets” då de visade på störst innovation för mobila enheter vad gäller produkt, marknadsföring och/eller teknologi. Här kollade domarna på kommersiell framgång och tillväxt men också på differentiering och hur pass originell produkten var. Dessutom bedömdes dem efter marknadsinnovation, kundförvärv samt bibehållande av kunder. Domarna var imponerade av omdömet i App store. Betsson appen erbjuder användare möjligheten att göra upplevelsen mer personlig. Samtidigt erbjuder deras app fler valmöjligheter än konkurrenternas appar.

Härligt att se att utvecklarna kollade runt efter exempel bortom sina direkta konkurrenter och industrin snarare än att enbart koncentrera sig på den funktionalitet som huvudkonkurrenterna använder sig av.
Källa: egrmarketingandinnovationawards.com

Andra priser

Racebets är Betsson-gruppens varumärke inom hästracing. I år vann de priset för Innovation inom hästracing. Racebets har kommit med flera förbättringar sedan föregående år och har en god funktionalitet för spelarna.

Utöver detta vann Betsson även pris för sin mobila marknadsföringskampanj för varumärket Betsafe. Betsafe har nämligen visat på störst framgång och innovation vad gäller marknadsföring på mobila plattformar. Domarna kollade här på kreativitet, originalitet men också på presentation samt ROI (Return of Investment).

Det femte och sista priset som Betsson-gruppen tog hem på EGR-galan 2021 var ”Social marknadsföringskampanj”. Domarna tog upp Betsson-gruppens filantropiska satsning – en insamlingskampanj till ett område som var svårt drabbat av Covid-19. Kampanjen delades på sociala nätverk och de som bidrog kunde även visa upp sin insats, något som hjälpte kampanjen att växa organiskt.

Gårdagens EGR Awards var en stor framgång för Betsson-gruppen. Kommentarerna som domarna gav visade verkligen på den passion och det hårda jobb mina kollegor utfört.
Källa:Roderick Spiteri Schillig, Kommunikationsansvarig på Betssongruppen
Eddie Palmén
skriven av

Eddie Palmén

Eddie är i grunden copywriter med expertis inom sport och iGaming. Förutom en mångårig erfarenhet av att analysera spelindustrin och producera innehåll har han bakgrund inom interaktionsdesign och användbarhet/UX. På SvenskaCasino delar Eddie sin kunskap och sitt perspektiv på spelbranschen i form av spel och casinorecensioner, guider, och andra publikationer kring betting. Utöver ett gediget engagemang för sport och betting tycker han om att skriva om mode och fitness och har bl.a. skapat innehåll åt Zalando.

Senaste Nyheter