LeoVegas tar Kindreds Sverigechef som sin marknadschef

LeoVegas tar Kindreds Sverigechef som sin marknadschef
Foto: Pexels

Dersim Sylwan tar över rollen som marknadschef hos LeoVegas. Därmed lämnar Dersim sin plats efter sex år som marknadschef hos LeoVegas konkurrent Kindred Group, Sveriges näst största annonsör. Dersim arbetade även som Sverigechef hos Kindred Group och var tidigare ansvarig för Maria Casino.

Marknadschef hos prisbelönt mobilcasino

Det prisbelönta spelbolaget LeoVegas lanserades 2012 och beskriver sig själva som som ”kunglig underhållning och en mäktigare spelupplevelse, dygnet runt”. LeoVegas riktar sig specifikt mot mobilspel och har sitt huvudkontor i Stockholm. Förutom en plats i ledningsgruppen tar Dersim Sylwan också ansvaret för samtliga av bolagets marknader i rollen som chief marketing officer.

Leo Vegas kommunikationschef Hans Uhrus berättar om den nyrekryterade marknadschefen för Nyhetsbyrån Direkt där Hans kommenterar:

Dersim Sylwan har varit i olika roller inom e-gaming i över elva år, så han har både djup och bred kompetens.

Diskussionerna kring onlinespels marknadsföring har länge varit en intensiv debatt, inte minst under flertalet seminarium under sommarens Almedalsvecka. LeoVegas nya marknadschef, Sylwan, har i en intervju i Resumé tidigare i år kommenterat den nya lagstiftningen som efter årsskiftet innebär att marknadsföringen måste vara måttfull. I intervjun säger Sylwan att han hoppas att den nya omregleringen leder till att branschen saneras från oseriösa aktörer.

En bakgrund hos Svenska Spel och Sveriges näst största annonsör

Dersim Sylwan har under de senaste sex åren arbetat hos Kindred Group, där han gått upp i rank från att ha varit ansvarig för Maria Casino till att under de senaste tre åren varit bolagets Sverigechef. Innan övergången till Kindred Group har Dersim Sylwan även arbetat ett par år med marknadsföring hos Svenska Spel.

Kindred Group tillhör ett av världens största företag för spel online, och 2018 rankat som Sveriges näst största annonsör. Dersim tar över rollen från Petra Blixt hos LeoVegas, och går därmed från ett spelbolag som förra året hade en mediabudget på en miljard kronor till en budget på runt 320 miljoner kronor hos LeoVegas räknat samma år.

LeoVegas i sju länder och plattform i molnet

Som ett av de ledande spelbolagen kunde vi tidigare under månaden rapportera om LeoVegas inträde på den spanska marknaden. Följaktligen erbjuder LeoVegas nu spel på sju reglerade spelmarknader.

Spelbolaget, som lägger sitt fokus på det mobila onlinespelandet, är också först i att lägga sin spelplattform i molnet, Google Cloud Platform. På så sätt har plattformen migrerat från sitt fysiska säte på Malta och har nu istället tillgång till den senaste tekniken, så som AI och högre säkerhet.

Pernilla Hansson
skriven av

Pernilla Hansson

Som journalist och content editor på SvenskaCasino.se har Pernilla rapporterat från större delen av casinobranschen i form av både recensioner och artiklar. Publiceringarna sträcker sig från allt från nya spelsläpp, samarbeten, spelreklam och sporthändelser till diskussioner och lagändringar inom den svenska spelindustrin. Pernillas specialintressen är större idrottsevenemang samt att följa spelmarknadens debatter. Helgerna ägnas gärna till F1 och e-sport där hon själv gör bra ifrån sig i bland annat LoL, Hearthstone och WoW.

Senaste Nyheter

Registrera dig idag för att ta del av exklusiva bonusar!

Var först med att få de senaste välkomsterbjudandena, gratis bets, tips och strategier