I augusti 2018 utsågs spelbolaget Betsson till huvudsponsor för Svenska Hockeyligan, SHL 2018/2019, och tog därmed över facklan som huvudsponsor från NordicBet. Nu meddelar både Betsson och SHL att man fortsätter ett samarbete tillsammans, och ett avtal som sträcker sig över 3 år är nu på plats.
Det svenska spelbolaget Betsson har alltså nu ingått i ett storavtal med SHL, och man kommer därmed även bli ligans exklusiva oddspartner. Betsson kommer förutom att sponsra de 14 klubbarna även få exponering i samband med detta partnerskap, och både spelbolaget och ligan har kommit överens om att man ska försöka stärka upplevelsen av sporten både i och utanför arenan. Man ser fram emot fler bra gemensamma idéer som kan locka publik och öka intresset för SHL rent generellt
Jesper Svensson som är vd på Betsson Group kommenterar i det gemensamma pressmeddelandet angående samarbetet, att man är stolt över att kunna supporta klubbarna och ligan och dessutom samtidigt bygga vidare på det fina samarbetet mellan Betsson och SHL. Svensson tillägger även i pressmeddelandet att "Vi kommer fortsätta vara den mest engagerande och säkerligen den mest hockey-nördiga partnern fortsättningsvis.".
SHL:s vd Michael Marchal uttalar sig i samma pressmeddelande, och säger att det kändes givet från deras sida att fortsätta jobba med Betsson, då de visat ett stort engagemang för SHL.
Källa: https://www.mynewsdesk.com/se/betsson/pressreleases/betsson-i-nytt-storavtal-med-shl-2916615När Betsson i förra året var huvudsponsor för Svenska Hockeyligan så utvecklade de mycket nytt innehåll och nya initiativ, till exempel #Målcirkeln, SHL-träffar, SHL-bibeln och podcasts. #Målcirkeln är ett samarbete där alla de 14 tekningscirklarna på arenorna målades orangea, och vid varje mål som gjordes från den orangea cirkeln, så skänktes 25 000 kronor till en av klubbarna utvald förening.
Ett annat av de initiativ som startades upp var webbserien "Fimpen", där djurgårdsprofilen Christian "Fimpen" Eklund åkte runt till hockeyligans alla 14 klubbar och intervjuade dessa. Varje avsnitt var cirka 20 minuter långa och utvecklades av Betsson, byrån Med Vän, samt produktionsbolaget Rooster Films.
På galan Swedish Content Awards, där årets bästa innehåll prisas och uppmärksammas, vann webbserien kategorin "Årets Sport" 2019. Webbserien "Fimpen" hade när prisets delades ut hela 1,3 miljoner visningar på Youtube.