ATG gör ny reklamkampanj: "Förvänta dig mer"


Notice: Array to string conversion in /var/www/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(458) : eval()'d code on line 69
Array
2019-01-09

Sofia Grunditz

ATG gör ny reklamkampanj: "Förvänta dig mer"

FOTO: ATG

Efter midnatt på nyårsafton kunde ATG äntligen lansera nya spelmöjligheter för sina kunder. ATG har varit det enda spelbolaget som har kunnat erbjuda betting på hästar i Sverige fram tills nu och man har jobbat för att främja trav- och galoppsporten, och nu kan de alltså förutom spel på hästar dessutom erbjuda sport och casinospel.

Katarina Widman som är försäljningschef på ATG kommenterar i ett pressmeddelande denna nya möjlighet:

ATG fortsätter att vara ”dom med hästarna”, men nu ser vi en rad möjligheter till korsbefruktning, framför allt mellan sportspel och hästspel. Att behålla våra kundrelationer, och växa, på den marknaden är därför centralt. Som kund kan du förvänta dig mer av ATG.

Förvänta dig mer av ATG

Den 1 januari 2019 släppte ATG en ny reklamfilm som heter "Förvänta dig mer", detta kommer efter att den nya svenska spellagen nu har trätt i kraft och ändrat spelmarknaden i Sverige. ATG erbjuder nu ATG Sport där betting på 65 olika sporter är möjligt, och av reklamfilmen att döma så kan spelare förvänta sig ännu mer.

Den klassiska maskoten "Vinnie" som ATG förknippas starkt med är inte med i denna reklamfilm, spelbolaget har valt att för denna gång göra en reklam som talar till en bredare publik än vad Vinnie skulle gjort.

I en kommentar till Resumé säger Sten Andersson, marknadschef på ATG:

Vinnie är en av de populäraste karaktärer i svensk reklamhistoria någonsin. Men det behöver inte betyda att han var mest lämpad att presentera vårt nya erbjudande. Här valde vi därför en annan lösning.

Den småländska hästen Vinnie har alltså fått lämna plats för en reklamfilm där ATG informerar om vad som är nytt och vad de kan erbjuda spelare som kanske hittills spelat på casino och sport hos andra aktörer.

Sten Andersson kommenterar i tidningen Resumé:

"– Vi står inför den största förändringen i ATG:s historia. Vi har 1,5 miljoner spelare och vet att de spelar på både sport och casino hos andra bolag idag. Vi vill inte att de ska spela mer, men att de ska välja oss när de spelar. Därför ville vi skapa ett koncept som innehåller element av igenkänning för våra trogna V75-spelare, men som också erbjuder något nytt och spännande för sport- och casino-publiken."

ATG inför livesändningar under SHL

Det är inte bara reklamen som är ny hos ATG efter spellagsändringen, man kommer även under vårsäsongen av SHL istället för powerbreaksen fylla pauserna med livesändningar från ATG och dessa kommer ledas av Claes Åkeson och Charles Berglund - som kommer fokusera på odds i hockeyn. Dessa små livesändningar är lika långa som en powerbreak, som varar i ungefär 80 sekunder.

Sten Andersson kommenterar även detta i tidningen Resumé:

Vi fyller ett traditionellt reklamavbrott med innehåll för tittarna, alltså ingen förinspelad och likriktad reklam som man sett i pauserna under lång tid. Dessutom är det ett förträffligt fönster för crosspromotion när det gäller ATG:s andra spelmöjligheter.

Det känns som ett naturligt steg att gå i mer redaktionell anda, som tydligt möter tittarnas intressen. Vi lanserade sportspel för bara en vecka sedan och det här initiativet visar på ATG:s innovationsförmåga, snabbhet och lyhördhet mot tittarna. Man kan räkna med att det kommer mer från ATG som sticker ut. Vi har ju precis börjat.

Källa: ATG, Resumé

Senaste Nyheter