Betsson ingår i treårigt avtal med SHL

2019-09-11

Sofia Grunditz

Betsson ingår i treårigt avtal med SHL
Foto: Henrik Montgomery / TT

I augusti 2018 utsågs spelbolaget Betsson till huvudsponsor för Svenska Hockeyligan, SHL 2018/2019, och tog därmed över facklan som huvudsponsor från NordicBet. Nu meddelar både Betsson och SHL att man fortsätter ett samarbete tillsammans, och ett avtal som sträcker sig över 3 år är nu på plats.

"Den mest hockey-nördiga partnern"

Det svenska spelbolaget Betsson har alltså nu ingått i ett storavtal med SHL, och man kommer därmed även bli ligans exklusiva oddspartner. Betsson kommer förutom att sponsra de 14 klubbarna även få exponering i samband med detta partnerskap, och både spelbolaget och ligan har kommit överens om att man ska försöka stärka upplevelsen av sporten både i och utanför arenan. Man ser fram emot fler bra gemensamma idéer som kan locka publik och öka intresset för SHL rent generellt

Jesper Svensson som är vd på Betsson Group kommenterar i det gemensamma pressmeddelandet angående samarbetet, att man är stolt över att kunna supporta klubbarna och ligan och dessutom samtidigt bygga vidare på det fina samarbetet mellan Betsson och SHL. Svensson tillägger även i pressmeddelandet att "Vi kommer fortsätta vara den mest engagerande och säkerligen den mest hockey-nördiga partnern fortsättningsvis.".

SHL:s vd Michael Marchal uttalar sig i samma pressmeddelande, och säger att det kändes givet från deras sida att fortsätta jobba med Betsson, då de visat ett stort engagemang för SHL.

Källa: https://www.mynewsdesk.com/se/betsson/pressreleases/betsson-i-nytt-storavtal-med-shl-2916615

Webbserie som utvecklades i samband med sponsorskapet prisad

När Betsson i förra året var huvudsponsor för Svenska Hockeyligan så utvecklade de mycket nytt innehåll och nya initiativ, till exempel #Målcirkeln, SHL-träffar, SHL-bibeln och podcasts. #Målcirkeln är ett samarbete där alla de 14 tekningscirklarna på arenorna målades orangea, och vid varje mål som gjordes från den orangea cirkeln, så skänktes 25 000 kronor till en av klubbarna utvald förening.

Ett annat av de initiativ som startades upp var webbserien "Fimpen", där djurgårdsprofilen Christian "Fimpen" Eklund åkte runt till hockeyligans alla 14 klubbar och intervjuade dessa. Varje avsnitt var cirka 20 minuter långa och utvecklades av Betsson, byrån Med Vän, samt produktionsbolaget Rooster Films.

På galan Swedish Content Awards, där årets bästa innehåll prisas och uppmärksammas, vann webbserien kategorin "Årets Sport" 2019. Webbserien "Fimpen" hade när prisets delades ut hela 1,3 miljoner visningar på Youtube.

Sofia Grunditz
skriven av

Sofia Grunditz

Sofia Grunditzs LinkedIn profil

Sofia har under 2018 och 2019 jobbat som skribent och content editor på SvenskaCasino.se och hade som roll att bland annat rapportera om händelser inom den svenska spelindustrin, såväl som globala nyheter. Hon rapporterade även om nya samarbeten mellan olika utvecklare och operatörer och klimatet på den svenska spelmarknaden. Sofia har en bakgrund som skribent och fotograf, men under hennes tid hos oss låg hennes fokus på de senaste spelreleaserna och nyhetsvärdigt innehåll om spelbranschen. Sofia jobbar dock inte längre hos oss. Sofia Grunditz skribent profil hos oss är därför endast avsedd som historisk referens med koppling till det innehåll som hon skrev, eller på annat sätt bidrog till att skapa under tiden som hon arbetade hos oss.

Betinia Casino
Exit Button
100% Välkomstbonus upp till 2 500 kr

18+ | Spela ansvarsfullt | Regler och villkor gäller | Endast nya spelare